![Αλαλούμ με τέλη κυκλοφορίας τεσσάρων ταχυτήτων -Ποιοι είναι οι μεγάλοι χαμένοι [αναλυτικοί πίνακες] Αλαλούμ με τέλη κυκλοφορίας τεσσάρων ταχυτήτων -Ποιοι είναι οι μεγάλοι χαμένοι [αναλυτικοί πίνακες]](https://www.newside.gr/wp-content/uploads/2015/11/ix-teli-kykloforias-new-708.jpg)
Κατώτερα των προσδοκιών, όσων τουλάχιστον πίστευαν ότι θα έχουν σημαντικές ελαφρύνσεις, είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας που ανακοινώθηκαν μόλις χθες, ενώ οι μεγάλοι χαμένοι των αποφάσεων του υπουργείου Οικονομικών είναι όσοι αγόρασαν αυτοκίνητο πριν από 10 χρόνια και καλούνται να πληρώσουν μεγαλύτερα από τα ήδη «φουσκωμένα» Τέλη, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου ότι η χαμηλότερη εμπορική αξία θα οδηγήσει σε μικρότερη επιβάρυνση.
Οι διαρροές περί. κοσμογονικών αλλαγών από φέτος κιόλας ξεκίνησαν πριν από περίπου 2 μήνες. Σε αυτό το διάστημα ακούστηκαν απίστευτα πράγματα, όπως το ότι τα Τέλη θα προσαυξάνονται για όσους έχουν πάνω από δύο αυτοκίνητα, ενώ έγινε σημαία του υπουργείου το κριτήριο της εμπορικής αξίας των οχημάτων, παρά το ότι ήταν προφανές ότι ένα τέτοιο κριτήριο εκτός από τις στρεβλώσεις που δημιουργεί, είναι και ανεφάρμοστο καθώς η εμπορική αξία δεν αλλάζει οριζόντια με την πάροδο του χρόνου αλλά ανάλογα με το μοντέλο.
Με το πλήρωμα του χρόνου το υπουργείο Οικονομικών παραδέχθηκε ότι το κριτήριο της εμπορικής αξίας δεν μπορεί να υποστηριχθεί από τις ηλεκτρονικές εφαρμογές του ΚΕΠΥΟ, αλλά δεν έφτανε αυτό. Υποστέλλοντας τη. σημαία των ελαφρύνσεων βάσει εμπορικής αξίας, αποφάσισε χωρίς συγκεκριμένο και πειστικό τρόπο να αυξήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας όχι μόνο στα οχήματα της τελευταίας 5ετίας, που ομολογουμένως έχουν ιδιαιτέρως χαμηλά Τέλη, αλλά και στα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από το 2006 και μετά! Πρόκειται για οχήματα, που έχουν χάσει μεγάλο μέρος της εμπορικής τους αξίας και είναι ενδεικτικό ότι ακόμα και το υπουργείο Οικονομικών αναγνωρίζει αυτή την απώλεια υπολογίζοντας χαμηλότερο τεκμήριο στο πλαίσιο της φορολογίας εισοδήματος.
Από τις χθεσινές ανακοινώσεις είναι προφανές ότι ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομικών ήταν να γίνουν μεγαλύτερες μειώσεις Τελών στα παλαιότερα και μικρομεσαίων κυβικών εκατοστών αυτοκίνητα. Ωστόσο, όταν άρχισαν οι υπολογισμοί έγινε αντιληπτό ότι για να μην πάει.. περίπατο ο εισπρακτικός στόχος των 1,1 δις ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας, θα έπρεπε να γίνουν αστρονομικές αυξήσεις στα αυτοκίνητα της τελευταίας 5ετίας κι επειδή κάτι τέτοιο θα ήταν πολιτικά καταδικαστέο, αποφασίστηκε να αυξηθούν και τα Τέλη των οχημάτων της περιόδου 2006- 2010, που ήδη πληρώνουν «τσουχτερά» Τέλη.
Το ερώτημα είναι αν οι κάτοχοι αυτοκινήτων π.χ. 2.500 κυβικών εκατοστών της προηγούμενης 10ετίας που ήδη πληρώνουν 880 ευρώ, θα δεχθούν να πληρώσουν 40 ευρώ παραπάνω ή θα έχουμε νέο κύμα παράδοσης πινακίδων. Όσο για τις μειώσεις των 50 ή 70 ευρώ στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, που μετράνε πάνω από 15 χρόνια ζωής είναι αμφίβολο εάν μπορούν να οδηγήσουν κάποιους να ξαναπάρουν τις πινακίδες τους και να τα θέσουν σε κυκλοφορία.
Τι λέει το υπουργείο Οικονομικών
Η διάταξη για τα τέλη κυκλοφορίας (Τ.Κ.) του 2016 είναι η καλύτερη απάντηση, στην παραπληροφόρηση και την καταστροφολογία που επέλεξε μερίδα των Μ.Μ.Ε. το προηγούμενο διάστημα, για προφανείς λόγους.
Α) Πίνακας τελών κυκλοφορίας με βάση τα κυβικά (Έως 2010)
Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας γίνονται με ξεκάθαρη κατεύθυνση τη δίκαιη αναδιανομή των υποχρεώσεων των πολιτών, ώστε να ελαφρυνθούν οι κάτοχοι οχημάτων, κατασκευής άνω των δέκα ετών, που έχουν χάσει αρκετή από την εμπορική τους αξία. Οι αυξήσεις είναι της τάξεως των 15-60 Ευρώ ανά κλίμακα.
Συνολικά, το πλήθος των οχημάτων που θα έχουν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, θα είναι μεγαλύτερο από αυτό των οχημάτων που θα έχουν μια μικρή αύξηση.
Β) Πίνακας τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων. (Ισχύουν από 1.11.2010)
Από την πλευρά του πάντως το ΥΠΟΙΚ πανηγυρίζουν αφού πηγές του υπουργείου αναφέουν πως «Διαβάζαμε και ακούγαμε τόσο καιρό, για υποτιθέμενες ΄΄μεγάλες αυξήσεις΄΄ στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων αντιρυπαντικής τεχνολογίας. Ο Πίνακας Β διαψεύδει τα όσα λέγονταν και αποδεικνύει πως η αύξηση με την οποία θα επιβαρυνθούν οι κάτοχοι των συγκεκριμένων οχημάτων, θα είναι ύψους από 0,08 μέχρι 0,32 ευρώ ανά ρύπο!! Επίσης, παραμένει απαλλασσόμενη από τέλη κυκλοφορίας η κλίμακα των αυτοκινήτων που εκπέμπουν μέχρι 90 ρύπους.».
-
LIFESTYLE
Για πρώτη και μοναδική φορά η Καινούργιου έδειξε τα φυσικά της μαλλιά & αποθεώθηκε
-
LIFESTYLE
«Αφροδίτη Αδάμη»: Η γιατρός που πρωταγωνιστούσε σε «ροζ» ταινίες επέστρεψε στο παλιό της επάγγελμα
-
LIFESTYLE
Γολγοθάς για τη Φωτεινή Ντεμίρη: Ξεκίνησα στα 7 τις εγχειρήσεις, το πρόβλημα πολύ νωρίτερα. Δε θέλω να μιλώ γι αυτό”
-
ΚΟΣΜΟΣ
Η Ιαπωνία ανακάλυψε ξαφνικά ότι έχει 7.000 περισσότερα νησιά
-
LIFESTYLE
Βασιλική Ανδρίτσου: «Είμαι περήφανη που έκανα παιδί στα 46. Είμαστε 17 χρόνια μαζί και είμαστε πιο ευτυχισμένοι από ποτέ»
-
LIFESTYLE
Σταύρος Νικολαΐδης: Σοβαρό τροχαίο για τον ηθοποιό
-
LIFESTYLE
Η πρωταγωνίστρια που έκαιγε καρδιές στις βιντεοταινίες των 80s: Πως είναι σήμερα η Τέτη Σχοινάκη
-
LIFESTYLE
Κούκλος ροκάς, κάτοικος εξωτερικού: Ο 20χρονος γιος του Χρήστου Δάντη ακολουθεί τα βήματα των διάσημων γονιών του
-
ΚΟΣΜΟΣ
Γυναίκα πήρε διαζύγιο και έστησε γλέντι με τις φίλες της έξω από τα δικαστήρια
-
LIFESTYLE
Ιωάννα Τούνη: Τραγουδά σύνθημα του Ολυμπιακού στον γιο της – Δείτε βίντεο
-
LIFESTYLE
Όλη η σόουμπιζ στην Αίγυπτο: Γενέθλια υπερπαραγωγή για τη Χρουσαλά, το χλιδάτο πάρτι & οι λαμπεροί καλεσμένοι
-
LIFESTYLE
Τις καμαρώνει από ψηλά: Τι κάνουν και πώς είναι σήμερα οι 2 κόρες της Μαλβίνας Κάραλη, 20 χρόνια μετά το θάνατό της
-
LIFESTYLE
“Χείμαρρος” η Τιτίκα Στασινοπούλου για Στάθη Ψάλτη: «Κάνω εμετό, έλεος τι να δω από αυτόν, κακός ηθοποιός»
-
LIFESTYLE
«Είναι προβληματική»: Έξαλλος ο Γιαννακόπουλος με τη νέα του Mercedes των 700.000 ευρώ
-
LIFESTYLE
«Προσέβαλες την επιτροπή με αυτό που είπες»: Έξαλλη η Καίτη Γαρμπή με τον Στέφανο Κωνσταντινίδη στο J2US
-
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
Το παιδί μου γλίτωσε από καρκίνο στο παρα πέντε. Σήμερα είναι φαντάρος και τον καμαρώνω
-
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
«Πήρα το παιδί κρυφά από τον άντρα μου, φύγαμε από την Ελλάδα και μετακομίσαμε μόνιμα στο εξωτερικό»
-
LIFESTYLE
Συγκινεί η Ζωή Παπαδοπούλου για την κόρη της: «Δε μπορούσαμε να το πιστέψουμε, είπαμε “Αν θέλει ο Θεός θα έρθει” και ήρθε σε 3 βδομάδες»
-
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
Ο Μηνάς έδωσε μυελό των οστών για ένα 6χρονο με σπάνια πάθηση λευχαιμίας
-
LIFESTYLE
«Δε με νοιάζει η γνώμη του, να τσουβαλιαστεί ο ίδιος»: Η Ντέπυ Γκολεμά τα έβαλα με τον Αντώνη Κανάκη
-
ΔΙΑΦΟΡΑ
Σκύλος κοίταζε τον υπόνομο κάθε μέρα – Οι άνθρωποι σοκαρίστηκαν όταν άνοιξαν την καταπακτή
-
LIFESTYLE
Τζένη Χειλουδάκη: «Ο Νίκος Ευαγγελάτος μου έταζε»
-
LIFESTYLE
Κρατούσε 7 μισθούς στα χέρια της: Σούσουρο με Αλεξάνδρα Παναγιώταρου στο κέντρο της Αθήνας, όλοι την κοιτούσαν
-
ΕΛΛΑΔΑ
Θεσσαλονίκη: Πατέρας κλειδώθηκε στο ΙΧ με τα δύο ανήλικα παιδιά του και άνοιξε φιάλες υγραερίου
-
ΕΛΛΑΔΑ
Ξάνθη: Αν πειράξετε την οικογένειά μου θα σας αφανίσω όλους, λέει ο δολοφόνος του 45χρονου – Βίντεο
-
MEDIA
Δύσκολες ώρες για την Ελευθερίου, χώρισε οριστικά με τον Πρίαμο – Ποιος νεος έρωτας «έσκασε» στο Survivor
-
LIFESTYLE
Έγινε 45, μοιάζει 30: H Mατούλα του «Καφέ της Χαράς», 20 χρόνια μετά άλλαξε τελείως ζωή, η αγνώριστη εικόνα της σήμερα
-
ΕΛΛΑΔΑ
Άγρια δολοφονία – Ξάνθη: Πυροβόλησε 45χρονο, ανέβασε βίντεο στο TikTok και παραδόθηκε
-
LIFESTYLE
“Δεν ήμουν σε θέση να χρησιμοποιώ κινητό”: Ανησυχία για τον Γιώργο Λιβάνη, το πρόβλημα υγείας & το δημόσιο μήνυμα
-
LIFESTYLE
Τραγουδίστριες, ηθοποιοί, παρουσιάστριες: 36 Ελληνίδες που ξεκίνησαν ως μοντέλα και έκαναν στροφή στην καριέρα τους