Αλίκη Βουγιουκλάκη: Όταν τη γιούχαραν στην τελευταία εμφάνιση της – Η αποστομωτική της απάντηση

Advertisement
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Όταν τη γιούχαραν στην τελευταία εμφάνιση της – Η αποστομωτική της απάντηση
Advertisement

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ήταν η πρώτη ηθοποιός που βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το 1960, είχε βραβευτεί για την ερμηνεία της στη Μανταλένα.

Τελευταία εμφάνιση Αλίκης Βουγιουκλάκη: Είχαν ακουστεί αποδοκιμασίες από το κοινό

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη, 35 χρόνια μετά την βράβευση της στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, θα έρθει αντιμέτωπη με κάποιες αποδοκιμασίες από το κοινό. Η απάντηση της όμως, έχει τρομερό ενδιαφέρον.

Ήταν 12 Νοεμβρίου του 1995. Βρισκόμαστε στην τελετή λήξης και στην απονομή των βραβείων του 36ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η τότε παρουσιάστρια της βραδιάς, η ηθοποιός Θέμις Μπαζάκα, καλεί στην σκηνή μια ηθοποιό που συνέδεε την καλλιτεχνική της πορεία με την ιστορία του Φεστιβάλ, την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η Αλίκη ανεβαίνει στην σκηνή και έρχεται αντιμέτωπη με αρκετές αποδοκιμασίες από τον β’ εξώστη.

Η ηθοποιός δεν χάνει την ψυχραιμία της. Παίρνει μερικές ανάσες, κοιτάει στα μάτια όσους την αποδοκιμάζουν και τους απαντάει μοναδικά και πάντα με χαμόγελο:

Από που ακουγόταν οι αποδοκιμασίες

Οι αντιδράσεις προέρχονταν από τον βήτα εξώστη, ο οποίος πάντα ήταν και ο πιο παρεμβατικός. Ως βήτα εξώστης χαρακτηριζόταν η δυναμική παρουσία των νέων που παρακολουθούσαν τις προβολές των διαγωνιζόμενων ταινιών από το δεύτερο εξώστη του θεάτρου, ασκώντας ταυτόχρονα έντονη κριτική στις ταινίες που είχαν προβληθεί. Αξίζει να αναφερθεί ότι η δυναμική και η έντονη επιδοκιμασία ή αποδοκιμασία των ταινιών επηρέαζε πολλές φορές τις κριτικές επιτροπές ενώ πολλοί κριτικοί ταινιών συμπεριλάμβαναν τις αντιδράσεις στα γραπτά τους.

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Όταν τη γιούχαραν στην τελευταία εμφάνισή της – Η αποστομωτική της απάντηση - Εικόνα 2

Αρχικά ο βήτα εξώστης, λόγω και του φθηνού εισιτηρίου, συγκέντρωνε φοιτητές και μαθητές οι οποίοι αγαπούσαν τον κινηματογράφο. Με την πάροδο των χρόνων όμως, ο εξώστης μεταμορφώθηκε σε κέντρο λήψης αποφάσεων για την τύχη μιας ταινίας. Προσέλκυσε έτσι, όλους εκείνους που ήθελαν να εκφράσουν την άποψή τους για τις ταινίες. Με αυτόν τον τρόπο, ο βήτα εξώστης κατέληξε να γίνει κάτι ενδιάμεσα σε τρολ ρυθμιστή του Φεστιβάλ.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα
Advertisement

Σχετικά άρθρα