
Αμερικανοί δημιούργησαν ένα πιστό αντίγραφο του Παρθενώνα στο Τενεσί και το αποτέλεσμα της δουλειάς τους είναι πραγματικά εντυπωσιακό.
Η πόλη Νάσβιλ στο Τενεσί, παλαιότερα ονομαζόταν «Αθήνα της Δύσης» εξαιτίας του μεγάλου αριθμού πανεπιστημίων που υπήρχαν στην περιοχή.
Οταν οι Ηνωμένες Πολιτείες απλώθηκαν προς τα δυτικά, η πόλη μετονομάστηκε σε «Αθήνα του Νότου».
Το 1895 είχε προγραμματιστεί ο εορτασμός για τα 100 χρόνια από την ίδρυση του Τενεσί, που θα συνοδευόταν παράλληλα από μία έκθεση.
Τότε υπήρξε η σκέψη της ανακατασκευής του Παρθενώνα της Αθήνας σε μια πόλη που έφερε τον τίτλο της «Αθήνας του Νότου». Ο Παρθενώνας του Νάσβιλ, το μοναδικό ολοκληρωμένο αντίγραφο του Παρθενώνα της Αθήνας, αποτέλεσε την πτέρυγα των Καλών Τεχνών και το κέντρο της Εκατονταετούς Διεθνούς Εκθέσεως του Τενεσί, στα 1897.
Το αντίγραφο αυτό, επρόκειτο να είναι ένα εποχιακό οικοδόμημα, όπως και όλα τα άλλα κτίρια της έκθεσης, αλλά ικανοποίησε τόσο βαθιά την συλλογική φαντασία του Νάσβιλ, ώστε η πόλη αποφάσισε να το διατηρήσει σαν μνημείο της πόλης και κέντρο τεχνών.
Μολονότι το κτίριο ήταν σταθερό, με πέτρινα θεμέλια και τοίχους από τούβλα, το οικοδόμημα είχε έναν χαρακτήρα εποχιακό, ο οποίος ήταν φανερός στην επίστρωση των τοίχων και στους κίονες που είχαν κατασκευαστεί από σανίδες και γύψο, αλλά και τα ίδια τα γλυπτά ήταν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένα από γύψο.
Το κτίριο άρχισε να αποσυντίθεται και παρά το γεγονός ότι επιδιορθώθηκε επανειλημμένα, η ανάγκη να εξασφαλιστεί η ζωή των κατοίκων από ατυχήματα, προοδευτικά οδήγησε στη σκέψη της κατεδάφισής του και της ολοκληρωτικής ανακατασκευής του από στέρεα υλικά.
Στα 1920 το Δημοτικό Συμβούλιο πήρε την απόφαση για την κατεδάφιση του Παρθενώνα. Ο αρχιτέκτονας του Νάσβιλ, Ράσελ Ε. Χαρτ, ανέλαβε την ανακατασκευή και ο Γουίλιαμ Μπελ Ντίνσμουρ, επιφανής ιστορικός αρχιτεκτονικής και συγγραφέας του βιβλίου «Η Αρχιτεκτονική στην Αρχαία Ελλάδα», συμφώνησε να εργασθεί σαν σύμβουλος αρχιτέκτων.
Ο Παρθενών της εκατοστής επετείου ήταν ένα αντίγραφο της εξωτερικής μόνον όψης και όχι ένα καθ’ ολοκληρία πιστό αντίγραφο. Κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής, η οποία έλαβε χώρα από το 1921 ώς το 1931, χρειάστηκε μεγάλος μόχθος ώστε να διορθωθούν οι λανθασμένες μετρήσεις, να ληφθούν υπ’ όψιν όλες οι εκτιμήσεις των ερευνητών και οι αρχαιολογικές ενδείξεις και να αναπαραχθούν οι οπτικές εκλεπτύνσεις του πρωτοτύπου.
Το αντίγραφο έπρεπε να είναι απόλυτα πιστό, τόσο στην εξωτερική όσο και στην εσωτερική του όψη. Το μέγεθος της δαπάνης όπως είναι φυσικό υπήρξε ένας καθοριστικός παράγων και γι’ αυτό το λόγο το ενισχυμένο σκυροκονίαμα επελέγη ως το καλύτερο οικοδομικό υλικό που θα εξισορροπούσε τη διάρκεια και το κόστος.
Ωστόσο το σκυροκονίαμα ομοιάζει ελάχιστα με το Πεντελικό μάρμαρο και έχει το επιπρόσθετο μειονέκτημα να είναι ένα μάλλον ψυχρό και εχθρικό υλικό. Για να υπερκεράσουν αυτή τη δυσκολία, οι κτίστες επέλεξαν να επενδύσουν το σκυροκονίαμα με ένα επίχρισμα που επινόησε ο Τζον Εαρλι από την Ουάσιγκτον.
Από το Βρετανικό Μουσείο αγοράστηκαν εκμαγεία από τα συντρίμμια του αετώματος του αυθεντικού Παρθενώνα, έτσι ώστε οι γλύπτες Λέοπολντ και Μπέλι Κίνεϊ Σολτζ, να επιτύχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια στην ανακατασκευή των αετωμάτων. Μετά τη χρήση τους, τα εκμαγεία αυτά παρέμειναν ως μέρος των εκθεμάτων μιας μόνιμης εκθέσεως που αφορούσε τον Παρθενώνα.
Με το σκεπτικό ότι ο Παρθενώνας θα συνέχιζε να υπηρετεί την κοινότητα του Νάσβιλ σαν ένα κέντρο τεχνών, προσετέθη ένα χαμηλότερο επίπεδο στο οποίο στεγάστηκαν έργα του 20ού αιώνα και το οποίο παρείχε επικουρικές υπηρεσίες σε ολόκληρο το οικοδόμημα.
Αυτό το χαμηλότερο πάτωμα και το κατά πολύ υποδεέστερο υλικό κατασκευής, είναι τα κυριότερα σημεία στα οποία παρεκκλίνει το αντίγραφο του Νάσβιλ από το πρωτότυπο. Υπήρχαν όμως δύο ακόμη σημαντικές διαφορές: από το κτίριο έλειπε το κεντρικό του κομμάτι, το υπερμέγεθες άγαλμα της θεάς Αθηνάς και η Ιωνική ζωφόρος. Η Μπέλι Κίνεϊ Σολτζ πρότεινε στο Δημοτικό Συμβούλιο στα 1931 να κατασκευάσει και τα δύο, αλλά η οικονομική κρίση προκάλεσε την αναβολή των έργων επ’ αόριστον.
Στα 1990, σχεδόν 60 χρόνια αργότερα, ο Παρθενώνας του Νάσβιλ, έχει την Αθηνά του. Στη δεξιά παλάμη της κρατά την Νίκη και στο αριστερό την ασπίδα της. Για να δώσουν, μάλιστα, και την αίσθηση του χρυσελεφάντινου στο άγαλμα, το οποίο έχει ύψος 13 μέτρα, χρησιμοποίησαν 8 κιλά φύλλα χρυσού για να το καλύψουν!
Με την εξαιρετική αναπαραγωγή του αγάλματος από τον Αλαν Λι Κουάιερ, το έργο ολοκληρώνεται και γίνεται ένα γιγάντιο βήμα προς την απόκτηση ενός πλήρους αντιγράφου του οικοδομήματος που τόσο πολλές ιδέες συμβολίζει και στο οποίο ο πολιτισμός μας οφείλει τόσα πολλά.
Δείτε το βίντεο:
Πηγή: ekirikas
-
LIFESTYLE
Δεκάδες σχόλια κάτω από την ανάρτηση της Μαρίας Βοσκοπούλου: Ποζάρει με μαύρο μπικίνι μέσα στην πισίνα
-
LIFESTYLE
Κοραλία Τσόγκα: «Δεν μου έχουν δοθεί ευκαιρίες χαριστικά, μόνο και μόνο επειδή οι γονείς μου είναι στο χώρο»
-
LIFESTYLE
Πανύψηλη, μπασκετμπολίστρια, με ομορφιά μοντέλου: Αuτή είναι η 24χρονη κόρη του Παναγιώτη Φασούλα, Μαριέλλα
-
ΕΛΛΑΔΑ
Θεσσαλονίκη: Τράπερ ο 27χρονος που συνελήφθη για τον βιασμό 16χρονης
-
LIFESTYLE
Ο δύσκολος χωρισμός της Αλίκης με τον Μπονάτσο και η μέρα που έφυγε από το σπίτι
-
ΕΛΛΑΔΑ
Πανελλαδικές 2022: Μαθήτρια από τη Ρόδο έσπασε τα κοντέρ της βαθμολογίας με 19.625 μόρια
-
LIFESTYLE
Άλλαξε η Στέλλα Μπεζαντάκου, 20 χρόνια μετά το Bar
-
ΕΛΛΑΔΑ
«Έγραψα 20 Μαθηματικά, 20 Φυσική, 19,5 Χημεία. Τρελάθηκα!»: Ο Ιρανός πρόσφυγας που αρίστευσε στις Πανελλήνιες
-
LIFESTYLE
Στάθης Παναγιωτόπουλος: Άνοιξε το μπαρ του αλλά οι ντόπιοι του γύρισαν την πλάτη στην Αλόννησο
-
ΕΛΛΑΔΑ
ΟΑΕΔ: Νέο έκτακτο επίδομα καλοκαιριού έως 1.000 ευρώ σε χιλιάδες ανέργους με μόνο 3 προϋποθέσεις
-
ΕΛΛΑΔΑ
Ιστορική απάντηση του προέδρου των Πομάκων στον Ερντογάν!
-
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
Ρε σεις, μην τις σκοτωνετε…Αυτες γεννησαν τα παιδια σας…
-
ΔΙΑΦΟΡΑ
«Θέλω να δραπετεύσω» – Bίντεο για την αιχμαλωσία των ζώων
-
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Σάρωσε ο Μίλτος Τεντόγλου: Κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο με 8.32μ.
-
LIFESTYLE
«Ελεύθερος» ο τραγουδιστής Κωνσταντίνος Αργυρός: Χώρισε με την Αλεξάνδρα Φωτοπούλου μετά από τρία χρόνια σχέσης
-
LIFESTYLE
Θεοδώρα Μαρτίκα: “Μου εύχονται ο Σπύρος να πάρει όλα τα φάρμακα του φαρμακείου και να πάθει καρκίνο”
-
LIFESTYLE
Άλλαξε μύτη και δόντια, διόρθωσε το μακιγιάζ: Τη Ζυγούλη, 25 χρόνια πριν, δε θα την αναγνώριζε ούτε ο Ρουβάς
-
LIFESTYLE
Ρούλα Κορομηλά για βραβεία Mad: «Δεν έχω ξαναδεί καλλιτέχνες να κυκλοφορούν με 15 μπράβους»
-
ΕΛΛΑΔΑ
Δολοφονία στο Κουκάκι: «Σκότωσα τη μητέρα σου!», είπε στον γιο του ο 55χρονος που μαχαίρωσε τη σύζυγό του
-
LIFESTYLE
Αγαπητό MAD, τι περιμένεις όταν αποθεώνεις τα σκουπίδια;
-
LIFESTYLE
Γιώργος Κωνσταντίνου: «Μέχρι τα 18, έζησα βασανιστικά χρόνια με τη γιαγιά μου, είχαμε σκοτωμούς στο σπίτι»
-
LIFESTYLE
Τέλος από την τηλεόραση οι τράπερ, οι Light, Snik, Trannos μετά το ξύλο στα βραβεία
-
LIFESTYLE
MAD: Σοκάpουν οι μάρτυρες – «Είδα oπλo, είδα την Παπαρίζου να γρoνθoκοπείται, κατέβασα κάτω την Τάμτα»
-
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Υγρού Στίβου: Συγκλονιστικές εικόνες από τη διάσωση διαγωνιζόμενης που λιποθύμησε στο νερό
-
ΕΛΛΑΔΑ
Κλειδωμένη 42 χρόνια σε ένα δωμάτιο: Νέο Κωσταλέξι στη Λάρισα, μητέρα κρατούσε φυλακισμένη την κόρη της (video)
-
PEOPLE
Το χρυσό μετάλλιο στο PowerPoint στη χώρα μας κατέκτησε 16χρονος και πάει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα
-
LIFESTYLE
Πέτρος Φιλιππίδης: «Η Ελπίδα Νίνου έμαθε ότι είχε παράλληλη σχέση – Κόντεψε να μας σκοτώσει»
-
LIFESTYLE
Το ‘πε και το ‘κανε: Η Δανάη Μπάρκα χτύπησε, on air, τατουάζ στο μπούτι και το σχέδιο τα… λέει όλα
-
LIFESTYLE
Τέλος τα φίλτρα που την έκαναν 25αρα: Έτσι εivαι η Νατάσα Θεοδωρίδου χωρίς ρετούς
-
LIFESTYLE
Κόνι Μεταξά: «Με τον Μάριο Καπότση δεν έχουμε κανένα κοινό, στο πρόσωπό του βλέπω τον καλύτερό μου φίλο»