11 μυστικά μάρκετινγκ που οι ειδικοί δεν θέλουν να ξέρετε

Advertisement
11 μυστικά μάρκετινγκ που οι ειδικοί δεν θέλουν να ξέρετε
Advertisement

11 μυστικά μάρκετινγκ που οι ειδικοί δεν θέλουν να ξέρετε

11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 2

Δείτε πώς τα εστιατόρια συνθέτουν τον κατάλογο τους:

Χρήση οικογενειακών εικόνων. Οι συσχετισμοί οικογένειας και παιδικής ηλικίας προκαλούν καλές αναμνήσεις. Όταν παραγγέλνουμε τη «σούπα της γιαγιάς» υποθέτουμε ότι θα μας μεταφέρει στην παιδική μας ηλικία.

Οι παραστατικές περιγραφές των φαγητών. Πώς μπορεί κάποιος να αντισταθεί όταν διαβάσει για το «φρέσκο ζεστό ψωμί με τραγανό φλοιό»;

Τοποθέτηση. Το πάνω μέρος του μενού είναι εκεί όπου κοιτάζουμε πρώτα, γι ‘αυτό τα εστιατόρια βάζουν τα πιο νόστιμα – και τα πιο ακριβά – πιάτα εκεί.

Ζεστά χρώματα. Τέτοιες αποχρώσεις ανοίγουν την όρεξη.

Κόλπα για τις τιμές. Οι άνθρωποι έχουν πρόβλημα να αποχωριστούν τα χρήματα τους και τα εστιατόρια γι ‘αυτό συχνά δεν βάζουν το σύμβολο του νομίσματος.

11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 4

Εάν οι πελάτες θεωρούν ένα ορισμένο αγαθό υπερβολικά ακριβό και το αποφεύγουν, οι ειδικοί προσθέτουν ένα παρόμοιο προϊόν με υψηλότερη τιμή, έτσι ώστε η αρχική να φαίνεται φτηνότερη.

11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 5

Μια ακόμα ωραία κίνηση είναι να δημιουργηθεί ένας μύθος που θα ακολουθεί το προϊόν και δεν έχει σημασία αν βγάζει νόημα ή όχι. Το Milky Way, για παράδειγμα, έκανε μια τηλεοπτική διαφήμιση στις αρχές της δεκαετίας του ’90, δείχνοντας την μπάρα να επιπλέει σε ένα ποτήρι γάλα. 11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 6

Οι έμποροι γνωρίζουν ότι συχνά είμαστε πολύ τεμπέληδες για να ανοίξουμε το πλαστικό πακέτο και να πάρουμε μόνο ένα μπουκάλι. Και γνωρίζουν, επίσης, ότι πολλοί θα το θεωρούσαν καλή ιδέα να πάρουν ολόκληρο το πακέτο για μελλοντική χρήση.

11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 7

Έχουμε την τάση να συσχετίζουμε μια κόκκινη ετικέτα με μειωμένο κόστος, παρόλο που δεν συμβαίνει πάντοτε.

Ένα μεγάλο καλάθι. Ένα πολύ γνωστό τέχνασμα για να μας εξαναγκάσει να αγοράσουμε περισσότερα πράγματα από αυτά που πραγματικά χρειαζόμαστε.

Κίνηση από τα αριστερά προς τα δεξιά. Πολλά καταστήματα ρυθμίζονται έτσι ώστε οι πελάτες να πάνε αριστερόστροφα. Πάντα στρίβουμε αριστερά και πιο συχνά βλέπουμε το μέσον του τοίχου προς τα δεξιά – ακριβώς όπου οι έμποροι βάζουν τα ληγμένα ή ακριβότερα αγαθά.

Μικρά πλακάκια στο πάτωμα. Τα καρότσια κάνουν πολύ περισσότερο θόρυβο σε αυτά και επιβραδύνουμε για να το αποφύγουμε. Αυτό μας κάνει να περάσουμε περισσότερο χρόνο στο κατάστημα ρίχνοντας μια καλύτερη ματιά στις προσφορές και ίσως αγοράζοντας περισσότερα.

11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 8

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι άνθρωποι στις διαφημίσεις τσίχλας παίρνουν πάντα δύο κομμάτια τη φορά; Αυτό είναι ένα τέχνασμα που σας κάνει να νομίζετε ότι αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καταναλωθούν. Εν τω μεταξύ, θα χρησιμοποιήσετε δύο φορές περισσότερα κομμάτια κατά την ίδια χρονική περίοδο, και οι κατασκευαστές πωλούν περισσότερα. Το ίδιο ισχύει για ορισμένα φάρμακα και βιταμίνες.

11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 9

Το 1957, ο Henckels παρήγαγε μια παρτίδα αποφλοιωτών πατάτας που ήταν τόσο καλοί που οι άνθρωποι αγόρασαν έναν για όλη τους τη ζωή με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να είναι χαμηλές.

Τότε κάποιος σκέφτηκε να ζωγραφίσουν την λαβή των συσκευών στο χρώμα της φλούδας της πατάτας. Οι άνθρωποι άρχισαν κατά λάθος να πετούν τους αποφλοιωτές μαζί με τις φλούδες και οι πωλήσεις αυξήθηκαν ξανά.

11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 10

Οι κατασκευαστές προσπαθούν πάντα να προσθέσουν κάποιο «βάρος» στα προϊόντα τους. Για παράδειγμα, σας ενημερώνουν ότι υπάρχει ένα εξωτικό άρωμα λουλουδιών ή δηλώνουν ότι αυτό το σαμπουάν συνιστάται από κάθε στυλίστρια στο Παρίσι.

11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 11

Αποδεικνύεται ότι τα αγαθά για γυναίκες και κοpίτσια κοστίζουν κατά 7% περισσότερο από ο,τι παρόμοια προϊόντα για τους άνδρες και τα αγόpια, παρά το γεγονός ότι η μόνη διαφορά τους είναι το χρώμα. Αυτό το φαινόμενο έχει ονομαστεί «ροζ φόρος» και οφείλεται στη γνώμη ότι οι γυναίκες είναι καλύτεροι πελάτες.

11 Secrets Marketing Experts Don’t Want You to Know - Εικόνα 12

Οι ειδικοί στο μάρκετινγκ συχνά παραποιούν τους όρους που γράφονται στις περιγραφές για τα προϊόντα διατροφής. Για παράδειγμα, τα πατατάκια Pringles δεν είναι πραγματικά τσιπς πατάτας, καθώς η περιεκτικότητα τους σε πατάτα είναι μόνο 42%, γεγονός που εξηγεί και το αφύσικα τέλειο σχήμα τους. Το ίδιο ισχύει και για τα τυριά, ειδικά για τις χωριστά συσκευασμένες φέτες: το περιεχόμενο πραγματικού τυριού είναι μικρότερο από 51%, οπότε οι παραγωγοί πρέπει να τις χαρακτηρίζουν ως «προϊόν τυριού».

Διαβάστε περισσότερα
Advertisement

Πρόσφατα άρθρα