
Την αγοραστική συμπεριφορά των πολιτών στη διάρκεια των εορτών κατέγραψε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με έρευνα μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, στο διάστημα 27/12/2016-30/12/2016.
Σύμφωνα με την έρευνα, τo 85% δήλωσε ότι πραγματοποίησε αγορές για τις ημέρες των Χριστουγέννων, ενώ το 15% δήλωσε ότι δεν αγόρασε προϊόντα. Οι κυριότεροι λόγοι που δεν αγόρασαν κάποιοι προϊόντα ήταν η έλλειψη χρημάτων (43%), η έλλειψη χρόνου (23%), το ότι δεν υπήρχε ανάγκη (20%) και η πολυκοσμία στα καταστήματα (7%).
To 76% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δαπάνησε μέχρι 200 ευρώ, το 20% από 201 έως 500 ευρώ και το υπόλοιπο 4% ξόδεψε περισσότερα από 501 ευρώ εν όψει των Χριστουγέννων. Για την Πρωτοχρονιά το 73% του δείγματος δήλωσε ότι θα έκανε αγορές προϊόντων, αλλά η συντριπτική πλειονότητα -ποσοστό 92%- δαπανώντας λιγότερα από 200 Ευρώ.
Από την ερώτηση σε ποιες κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών δαπανήθηκαν τα χρήματα βγαίνει το συμπέρασμα ότι αγοράστηκαν κυρίως τρόφιμα και είδη ρουχισμού. Συγκεκριμένα, για την αγορά τροφίμων το 54% ξόδεψε το 15%-30% των χρημάτων του, ενώ το 37% δαπάνησε το 15% των χρημάτων του για αγορά οικιακών συσκευών.
Το 38% απάντησε ότι διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του για ένα ταξίδι, ενώ το 11% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του γι’ αυτό το σκοπό. Για την αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης το 25% του δείγματος διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του, ένα το 40% των ερωτηθέντων δαπάνησε το 30%-60% των χρημάτων του γι’ αυτό το σκοπό.
Σε ό,τι αφορά την αγορά προϊόντων τεχνολογίας, το 28% του δείγματος διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του σε τέτοιου είδους προϊόντα, ενώ το 13% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του.
Επιπλέον, το 16% του δείγματος ξόδεψε το 30% των χρημάτων του σε κοσμήματα και αξεσουάρ, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 10% που δαπάνησε για κοσμήματα και αξεσουάρ το 45% των χρημάτων του.
Το 11% αγόρασε παιχνίδια και ξόδεψε το 30% των χρημάτων του, ενώ ποσοστό 33% ξόδεψε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του γι’ αυτό το σκοπό.
Τέλος, το 3% διέθεσε το 30% των χρημάτων του για την αγορά επίπλων, τo 5% έδωσε το 30% των χρημάτων του για την αγορά βιβλίων και ένα 26% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του για διασκέδαση.
Το 24% του δείγματος πραγματοποίησε ένα ταξίδι κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων. Το 90% από αυτούς ταξίδεψαν εντός Ελλάδας και το 10% στο εξωτερικό. Η μέση διάρκεια των ταξιδιών ήταν 7 ημέρες. Για τη διαμονή τους, από αυτούς που ταξίδεψαν το 54% επέλεξε σπίτι της οικογένειάς του, το 14% προτίμησε τη φιλοξενία των φίλων και το 24% έμεινε σε ξενοδοχείο.
Το αυτοκίνητο ήταν το κύριο μεταφορικό μέσο για το 40% του δείγματος, το 34% ταξίδεψε με αεροπλάνο, το 19% χρησιμοποίησε λεωφορείο και το 3% χρησιμοποίησε τραίνο για τη μετακίνηση στον προορισμό του.
Τα έξοδα του ταξιδιού δεν ξεπέρασαν τα 500 ευρώ για το 87%, ενώ κυμάνθηκαν στα 501 έως 1.000 ευρώ για το 5%, από 2.001 έως 3.000 ευρώ για το 5% και περισσότερα από 5.000 ευρώ για το 3% των ερωτηθέντων.
Στο ερωτηματολόγιο του εργαστηρίου μάρκετινγκ MARLAB, απάντησαν 195 άτομα εκ των οποίων το 27% ήταν άντρες και το 73% γυναίκες. Σε ό,τι αφορά την ηλικία, το 57% του δείγματος ήταν ηλικίας 18-24 ετών, το 26% ήταν μεταξύ 25 και 35 ετών, το 13% ήταν μεταξύ 36 και 50 ετών και το υπόλοιπο 4% ήταν άτομα μεγαλύτερα από 51 ετών. Το 51% του δείγματος ήταν φοιτητές/τριες, το 11% δήλωσε άνεργος/η, το 18,4% εργαζόταν στον ιδιωτικό τομέα, το 5% εργαζόταν στο δημόσιο τομέα, το 10,6% ήταν ελεύθεροι επαγγελματίες, το 2% ήταν ιδιοκτήτες επιχείρησης, και το 2% είχε βγει στη σύνταξη.
Σε ό,τι αφορά το οικογενειακό εισόδημα, το 33% των ερωτηθέντων είχε εισόδημα μεταξύ 10.001 και 20.000 ευρώ, το 38% είχε εισόδημα μικρότερο των 10.000 ευρώ, το 14% είχε εισόδημα μεταξύ 20.001 και 30.000 ευρώ, το 11% δήλωσε εισόδημα μεταξύ 30.001 και 40.000 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 4% δήλωσε εισόδημα μεγαλύτερο των 40.001 ευρώ. Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν άτομα από 33 διαφορετικούς νομούς της χώρας με τους περισσότερους να προέρχονται από το νομό Θεσσαλονίκης (37%), Αττικής (24%), Δωδεκανήσου (6%), Ηρακλείου (3,4%), Βοιωτίας (3,4%), Μεσσηνίας (2,3%) και Πέλλας (2,3).
Το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2015 στο Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για να προάγει την έρευνα και την εκπαίδευση στο αντικείμενο του μάρκετινγκ. Διαθέτει 37 μέλη εκ των οποίων τα 5 είναι μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) – καθηγητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2 υποψήφιοι διδάκτορες και 30 φοιτητές/τριες εθελοντές.
Χορηγοί του Εργαστηρίου MARLAB είναι η Εθνική Τράπεζα και η ΔΕΘ-Helexpo, ενώ Χορηγός Επικοινωνίας είναι το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ).
-
LIFESTYLE
Η «μαύρη» μoίρα των Ελληνικών Reality: Οι 2 νεκροί, οι 2 στη φuλακή και ο ένας που εκτελέστηκε από τη μαφία
-
ΕΛΛΑΔΑ
«Γιατί μου έκοψαν το χέρι;»: ο 15χρονος Θοδωρής που χτυπήθηκε σοβαρά από μεθυσμένο οδηγό ταχυπλόου
-
LIFESTYLE
Πανύψηλη 15χρονη με μακριά μαλλιά: Η Μαρία Ζαγοράκη μεγάλωσε και συναγωνίζεται σε ομορφιά τη διάσημη μαμά της
-
LIFESTYLE
Παντρεύτηκε και νοικοκυρεύτηκε: Έτσι είναι σήμερα η “εκpηκτική” Μαίρη Σκόρδου 20 χρόνια μετά το Big Brother
-
ΕΛΛΑΔΑ
Μεσσήνη: Επίθεση με άκουα φόρτε σε 49χρονη – Συνελήφθη ο πρώην σύζυγός της
-
PEOPLE
«Ονομάζομαι Δώρα, είμαι 35 ετών, μετακόμισα στην Αγγλία και αυτοί είναι οι λόγοι που εγκατέλειψα την Ελλάδα»
-
LIFESTYLE
Είχαμε να τον δούμε 11 χρόνια: Η αλλαγή στην εμφάνιση του Χριστόφορου Κοτέντου και η αγκαλιά της Βίκυς Καγιά
-
LIFESTYLE
50.000 likes σε μία μέρα: Η Μενεγάκη έβγαλε το μακιγιάζ, έμεινε με το μαγιό και δείχνει πως είναι χωρίς ρετούς
-
LIFESTYLE
15.000€ για μία φώτο: O τιμοκατάλογος της Ελένης Μενεγάκη και τα αστρονομικά χρήματα που παίρνει στο Instagram
-
LIFESTYLE
Πανύψηλες κούκλες: Οι τρεις κόρες της Ελένης Πετρουλάκη και του Ίλια Ίβιτς θα μπορούσαν να είναι μοντέλα
-
BEST VIDEOS
Γαλλία: Viral ο άνδρας που κάνει «βουτιά θανάτου» σε νεροτσουλήθρα
-
ΕΛΛΑΔΑ
Μερομήνια 2022-2023: Τι καιρό θα κάνει τον φετινό χειμώνα, σύμφωνα με το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου
-
LIFESTYLE
«Εivαι απαράδεκτo»: Δεκάδες αντιδράσεις κάτω από τη φωτογραφία της εγκυμονούσας Μαίρης Συνατσάκη
-
ΕΛΛΑΔΑ
Βόλος: Ελεύθερος ο 36χρονος που κυνηγούσε με κατσαβίδι τη σύντροφό του – «Την άλλη φορά θα λέτε για τον φόνο μου»
-
LIFESTYLE
Το πρώτο μήνυμα της Ηλιάνας Παπαγεωργίου μετά το τέλος από τον Alpha & την ανακοίνωση για το «Love Island»: «Στη ζωή θα βρεις μπροστά σου πολλές κλειστές πόρτες και θα ακούσεις πολλά όχι»
-
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
Καθάριζε τζάμια στο φανάρι έχοντας δίπλα του την κόpη του και μια φωτογραφία του άλλαξε τη ζωή
-
LIFESTYLE
Σε κακή κατάσταση ο Παναγιωτόπουλος: Δεν πατάει… άνθρωπος στο μπαρ του στην Αλόννησο.
-
LIFESTYLE
Ευχάριστα νέα για όσους Έλληνες πολίτες δεν έχουν δουλειά, παίρνουν έξτρα επίδομα 200€, με μόνο 2 προϋποθέσεις
-
LIFESTYLE
Απάτησαν τους συντρόφους τους: Στεφανίδου, Βίσση, Καραβάτου κι άλλες 8 διάσημες που παραδέχτηκαν την απιστία
-
ΕΛΛΑΔΑ
Χαλκιδική: Ελαιοχρωματιστής μεταμόρφωσε το χωριό του με δεκάδες έργα τέχνης σε τενεκέδες και γλάστρες
-
LIFESTYLE
«Σιχάθηκα! Να τους φτύσω; Τσάμπα θα πήγαινε το σάλιο μου…»: Γι’ αuτό εξαφανίστηκε από παντού ο Μιχαλόπουλος
-
PEOPLE
Πατέρας Αντώνιος: Διεθνές βραβείο για τον «πατέρα» των παιδιών της Κιβωτού του Κόσμου
-
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Αδελφοί Αντετοκούνμπο: Φωτογραφίζονται περήφανοι με την νέα φανέλα της Εθνικής Ελλάδας
-
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Τεντόγλου: Μέγας είσαι Μίλτο! «Πέταξε» στα 8,13 μ. και πήρε πάλι την πρωτιά στο Diamond League
-
LIFESTYLE
Aληθιvή γοργόνα: Η Άννα Κορακάκη ποζάρει στα βράχια με κίτρινο μπικίνι και είναι πραγματικά μια θεά
-
LIFESTYLE
«Μαζέψοu λίγο! Σεβάσοu την ηλικία σου!» – Άγpιο κράξιμο στη Τατιάνα Στεφανίδου για την πόζα της στην ακρογιαλιά
-
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
«Αντί Να Πεις Στην Κόρη Σου Ότι Είναι Θήραμα, Πες Στον Γιο Σου Ότι Δεν Είναι Κυνηγός»
-
ΤΑΞΙΔΙ
Μαύρα Βόλια: Η «Μαύρη» Παραλία Της Χίου Από Έκρηξη Ηφαιστείου
-
LIFESTYLE
Γοητευτικός μελαχρινός, 10 χρόνια μικρότερός της: Ο σύντροφος της Νίνας Λοτσάρη είναι επιτυχημένος χρηματιστής
-
ΔΙΑΦΟΡΑ
Θύμιος Μπουγάς: Βρίσκεται στην Αθήνα για την ιατρική αποκατάστασή του