Oδηγός Michelin: Πώς κατέληξε ένας κατασκευαστής ελαστικών να αξιολογεί εστιατόρια;

Advertisement
Oδηγός Michelin: Πώς κατέληξε ένας κατασκευαστής ελαστικών να αξιολογεί εστιατόρια;
Advertisement

Αν είστε λάτρης της εκλεπτυσμένης γαστρονομίας, θα έχετε πληροφορηθεί σίγουρα την είδηση, ότι η Αθήνα εξακολουθεί να διαθέτει και εφέτος – όπως και πέρυσι- πέντε εστιατόρια με συνολικά επτά αστέρια Michelin. Συγκεκριμένα, τα εστιατόρια «Funky Gourmet» και «Σπονδή» αξιολογήθηκαν πριν λίγο ημέρες με δύο αστέρια

ενώ από ένα αστέρι έλαβαν το «Varoulko», η «Hytra» και το «Botrini’s».

Πώς κατέληξε όμως να απονέμει ένας κατασκευαστής ελαστικών τέτοιες ονειρεμένες διακρίσεις για γκουρμέ εστιατόρια, οι οποίες συνιστούν ένα διεθνές διαβατήριο επιτυχίας και μία απόλυτη δικαίωση για κάθε Master Chef;

Το ερώτημα αποκτά ακόμη μεγαλύτερη υπόσταση, αν αναλογισθούμε ότι ο πρώτος οδηγός Michelin κυκλοφόρησε το 1900, όταν δηλαδή υπήρχαν στη Γαλλία μόλις 3.000 αυτοκίνητα, οπότε η γνωστή εταιρεία βασιζόταν σχεδόν αποκλειστικά στις πωλήσεις ελαστικών για ποδήλατα και όχι για –τα ελάχιστα- οχήματα.

Oδηγός Michelin: Πώς κατέληξε ένας κατασκευαστής ελαστικών να αξιολογεί εστιατόρια; - Εικόνα 1

Παρόλα αυτά, τύπωσε τότε η Michelin 35.000 τέτοιους οδηγούς με συμβουλές γύρω από τη χρήση του αυτοκινήτου, με το δίκτυο πρατηρίων βενζίνης και με τα σημεία φόρτισης μπαταριών των οχημάτων.

Τα έντυπα μοιράστηκαν δωρεάν σε εμπόρους, αντιπροσώπους της και εν δυνάμει αγοραστές οχημάτων, καθώς η Michelin ήθελε να τους πείσει για τη χρησιμότητα και την ευκολία οδήγησης ενός αυτοκινήτου. Ουσιαστικά, η Michelin επιδίωκε να δώσει ώθηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων, ώστε να αυξήσει στο μέλλον θεαματικά τη ζήτηση για ελαστικά οχημάτων.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ενέταξε σταδιακά στην ύλη του εντύπου της και οδηγίες, σχετικά με το πού θα μπορούσαν να βρουν οι οδηγοί αυτοκινήτων ένα πολύ καλό ξενοδοχείο ή ένα φανταστικό εστιατόριο. Ετσι περιείχε το Michelin Guide για πρώτη φορά το 1923 και συμβουλές για τα καλύτερα ξενοδοχεία και εστιατόρια, ενώ το 1936 εφαρμόστηκε το γνωστό σύστημα αξιολόγησης με ένα έως τρία αστέρια.

Oδηγός Michelin: Πώς κατέληξε ένας κατασκευαστής ελαστικών να αξιολογεί εστιατόρια; - Εικόνα 2

Ελάχιστοι γνωρίζουν εξάλλου, ότι το έντυπο της Michelin απέκτησε και ιστορική σημασία, καθώς συνέβαλε στη νίκη των συμμαχικών στρατευμάτων κατά του Χίτλερ. Όταν εξαπέλυσαν οι Σύμμαχοι την τελική επίθεση κατά των Ναζί, εκτίμησαν ότι οι Γερμανοί θα εξαφάνιζαν τις διάφορες πινακίδες και σημάνσεις στους δρόμους ή θα τις έστρεφαν προς λάθος κατεύθυνση, για να τους μπερδέψουν και να τους καθυστερήσουν.

Έτσι τύπωσαν άμεσα στη Νέα Υόρκη χιλιάδες οδηγούς Michelin, επειδή περιελάμβαναν λεπτομερείς χάρτες των πόλεων και όλης της Γαλλίας και τους διένειμαν στα στρατεύματά τους, ώστε να μην τους ξεγελάσουν οι Γερμανοί.

[priceonomics] [insider]

Διαβάστε περισσότερα
Advertisement

Πρόσφατα άρθρα